Beckers Designer Universal Emalia do Drewna i Metalu Panna Cotta 0,5L
Kolor: Panna Cotta
pojemność: 0,5L
EAN: 7311231110028
BECKERS DESIGNER UNIVERSAL – wodorozcieńczalna, półmatowa emalia akrylowa do drewna i metalu. Do stosowania we wnętrzu i na zewnątrz pomieszczeń. Towar nieprzeciętne parametry kryjące.
- Emalia BECKERS DESIGNER UNIVERSAL jest przyjazna dzieciom - dokument zgodności z normą PN-EN 71-3+A2: 2017-12 „Bezpieczeństwo zabawek część 3. Migracja określonych pierwiastków"
- najkorzystniejszy wybór dla alergików, a także do malowania części w pokojach dziecięcych
- Kolorystyka dopasowana do palety kolorów farb do ścian i sufitów producenta Beckers
- Uszlachetniony dodatkami wosków – udoskonalone właściwości aplikacyjne, przystępne malowanie, dobra przyczepność do podłoża, nie kapie
- oporność na zmywanie, detergenty i zarysowania
- Wytrzymała i trwały kolor
- Łagodny zapach i szybkie schnięcie
- Emalia BECKERS DESIGNER UNIVERSAL jest polecana poprzez Polskie Towarzystwo Alergologiczne. Rekomendacja Polskiego Towarzystwa Alergologicznego dotyczy produktu po całkowitym wyschnięciu pomalowanej powierzchni i starannym wywietrzeniu wnętrza
- gromadzi minimalną zawartość lotnych związków ekologicznych
Przeznaczenie Beckers Designer Universal
dekoratywno-ochronne malowanie powierzchni drewnianych, drewnopochodnych, tj. Sklejka, płyty wiórowe, płyty pilśniowe, powierzchni fornirowanych, jak też zagruntowanych powierzchni metalowych, a także do renowacji powierzchni uprzednio malowanych. Sugerowane do takich powierzchni jak meble, drzwi, kaloryfery, okna, listwy, szczegóły wykończeniowe, meble ogrodowe, itp. W środku i na zewnątrz pomieszczeń. Emalia BECKERS DESIGNER UNIVERSAL może być stosowana do malowania lamperii na tynkach w środku pomieszczeń mieszkalnych, biurowych i praktyczności publicznej.
Sposób użytkowania Beckers Designer Universal
- Metody: Pędzel, wałek, natrysk. Zaleca się wykorzystywanie narzędzi malarskich ANZA.
- Rozcieńczenie: w razie zapotrzebowania rozcieńczyć do 5% wodą
- Warunki aplikacji: podczas malowania temperatura powietrza nie może być niższa niż +5°C, a wilgotność względna powietrza poniżej 80%.
Przygotowanie podłoża
Podłoże asygnowane do malowania musi być czyste, suche i odtłuszczone, oczyszczone z pyłu i swobodnie związanych części. W przypadku renowacji starych wymalowań przed nałożeniem emalii należy usunąć wszystkie łuszczące się fragmenty starej powłoki, a poprawnie przyczepne do podłoża przeszlifować, oczyścić i odtłuścić. Zaleca się wykonać malowanie próbne. Uzyskanie pozytywnego wyniku decyduje o ostatecznym zastosowaniu artykułu. Wyeliminować pleśń, a także wszelkie skażenia ograniczające przyczepność farby do podłoża za pomocą trafnych środków. Do wypełnienia ubytków i pęknięć w podłożu oraz wyrównania powierzchni należy użyć odpowiednią szpachlówkę. Upewnić się, iż wszystkie powierzchnie szpachlowane albo wcześniej malowane są zmatowione. Powierzchnie przygotowane do malowania powinny być gładkie i o jednolitej absorpcyjności.
Malowanie
artykuł przed użyciem należy starannie wymieszać. Zaleca się używanie 1-2 warstw w odstępach min. 6 godz. (w zależności od chłonności podłoża, traktując pierwszą warstwę jako podkład). Farbę można nakładać pędzlem, wałkiem lub przy użyciu natrysku. Dysza urządzenia pneumatycznego o średnicy 1,6–2 mm, ciśnienie w dyszy 2–3 Bara. W razie potrzeby dopuszcza się rozcieńczenie wodą do 5%. W przypadku malowania drewna malować wzdłuż słojów. Dla uzyskania lepszego efektu dekoracyjnego, po pierwszym malowaniu, zaleca się delikatnie przeszlifować powierzchnię drewna śladowym papierem ściernym (180-240) lub specjalną włókniną i wyeliminować pył. Podczas malowania części drewnianych na zewnątrz należy wykorzystać adekwatnego podkładu gruntującego. Powierzchnie metalowe znajdujące się na zewnątrz i we wnętrzu pomieszczeń zagruntować odpowiednim podkładem antykorozyjnym. Wszystkie gruntowane powierzchnie przemalować po 24 h od nałożenia pierwszej warstwy. W trakcie malowania kaloryfer powinien być wyłączony (zimny).
Czas schnięcia
W temperaturze +23°C, przy wilgotności względnej powietrza 50%, farba schnie ok. 1 godziny. Suchość dotykowa po ok. 2 godz. Między nakładaniem kolejnych warstw należy zachować co najmniej 6- godzinny odstęp czasu.
Czyszczenie narzędzi
Narzędzia należy czyścić wodą, bezpośrednio po zakończeniu prac. Przed umyciem narzędzia należy korzystnie wytrzeć, w celu usunięcia realnie największej ilości emalii.
odcień
Biały i 15 gotowych kolorów.
sprawność teoretyczna
Do 14 m²/l przy jednokrotnym malowaniu. Sprawność w obszernej mierze uzależniona jest od takich czynników, jak chłonność, tekstura podłoża, metoda aplikacji, a także kolor.
Opakowania
0,5l; 1l i 2,5l
Termin przydatności
24 miesiące od daty produkcji, w fabrycznie zamkniętym opakowaniu.
Ochrona środowiska
Płynnych pozostałości nie wylewać do kanalizacji. Puste opakowania jak i opakowania zawierające nienadające się do ponownego wykorzystania pozostałości farb przekazać do punktu zajmującego się zbieraniem tego rodzaju odpadów. Szczegółową informację na temat możliwości zbierania odpadów można uzyskać w lokalnym Urzędzie Gminy.
Wskazówki BHP i ppoż.
w trakcie malowania nosić stosowne odzież robocze, a także rękawice ochronne. Zawiera: mieszanina poreakcyjna 5-chloro-2-metylo-4-izotiazolin-3-onu [nr WE 247-500-7] i 2-metylo-4-izotiazolin-3-onu [nr WE 220-239-6] (3:1), 1,2-benzoizotiazol-3(2H)-on i 2-metylo-2H-izotiazol-3-on. Może wywoływać wystąpienie reakcji alergicznej. Farbę przechowywać w miejscu niedostępnym dla dzieci. Wnętrza zamknięte po zastosowaniu farby, należy wietrzyć do zaniku zapachu i po tym czasie nadają się do wykorzystywania. Artykuł nie jest sklasyfikowany, jako niebezpieczny. Karta charakterystyki artykułu dostępna na życzenie Klienta.
Transport i przechowywanie
Wyrób powinien być transportowany i magazynowany w opakowaniach zabezpieczających przed wpływem czynników atmosferycznych. Temperatura magazynowania i transportowania powinna wynosić od +5°C do +25°C. Chronić farbę przed mrozem.
atrybuty techniczne
Gęstość: 1,06 – 1,26 g/ml (w zależności od koloru)
Stopień połysku: półmat
artykuł gromadzi poniżej 0,2 g/l LZO.
Kat. A/d. Dopuszczalna zawartość LZO od 2010 r. – 130 g/l.
Kat. A/b. Dopuszczalna zawartość LZO od 2010 r. – 100 g/l.
artykuł ma Atest Higieniczny oraz dokument na zgodność z normą PN-C-81907:2003P.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Designer universal panna cotta 0,5l. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.